Wizja świata bez mięsa?


http://veganworkout.org.pl/real-men-eat-tofu
Dorastałam jako jedyna wegetarianka w szkole, a właściwie to w moim domu jadło się jajka, sery oraz ryby więc to chyba był peskatarianizm czy jakoś tak... ale i tak była to wielka sensacja, i przyczyna męczących dyskusji z kolegami, rodzicami i oburzonymi nauczycielami. Czasem odbijałam piłeczkę pytaniem - "a wy dlaczego jecie mięso? Wytłumaczcie mi". Reakcja była zawsze taka sama - oburzenie. Przecież moja dieta prowadziła do anemii i poważnych chorób, a w efekcie śmierci, więc nie dość, że jestem niespełna rozumu, to jeszcze zadaję idiotyczne pytania.
Dziś już nikt się nie dziwi. W pewnych kręgach nawet tłumaczą się ci, którzy mięso jedzą. W Nowym Jorku modne jest dbanie o zdrowie i oczywistą oczywistością jest fakt, że lepiej mięsa i nabiału nie jeść - nie tylko z uwagi na własne zdrowie, ale również zdrowie naszej matki Ziemi. Amerykanie kochają hummus, mleko migdałowe do kawy to normalka, a w każdym większym spożywczaku można dostać wegański majonez, wędliny, sery czy gotowe dania. Wielkie firmy również idą z duchem czasu - Domino's pizza oferuje  bezglutenową pizzę, a ostatnio pojawiły się 2 rodzaje z wegańskim serem. Natomiast Hellman's produkuje Vegan mayonaise. 
Zastąpienie mięsa w multi biliardowych firmach może okazać się niedaleką przyszłością. Imposible Foods to firma, która ma wizję, i działa prężnie na rzecz zastąpienia mięsa na skalę światową. Firmie udało się przekonać fundusz Khosla Ventures do zainwestowania 7 milionów dolarów w projekt, a ostatnio 2 kolejne fundusze - Temasek z Singapuru i chińskmi Sailing Capital dosypały 389 milionów!
Impossible zaczęło sprzedawać swoje substytuty w 2016 roku w eleganckich, amerykańskich restauracjach we współpracy z najbardziej utalentowanymi, młodymi Kucharzami. W zeszłym roku rozpoczęli współpracę w Umami Burger, z którym sprzedali 200 000 impossible burgerów, które kosztują i smakują tak samo jak mięsne.

"Ja jem mięso, bo jestem facetem!" - mówili do niedawna panowie z siłowni. Dziś wiadomo, że real men eat tofu!

Komentarze

Popularne posty