Koncert: Goldfrapp - premiera nowej płyty w teatrze na Broadwayu


Premiera nowej płyty "Tales of us" brytyjskiego duetu Goldfrapp, miała miejsce 9 września w Anglii, natomiast 10 września w USA. Wydarzeniu towarzyszył koncert na Broadwayu. Byłam tam też ja! HA! Było to zgoła inne przeżycie niż to, którego doświadczyłam podczas festiwalu Opener kilka lat wcześniej. Wtedy było dyskotekowo, teraz - barokowo.

Telefon podpowiedział, że jest koncert legendarnego brytyjskiego duetu Goldfrapp. Ach! Błogosławiona technologia - religia nowa, amen. Nawet nie pytałam, a tu proszę. Jesteśmy w przyszłości i aparaty czytają w naszych myślach! Jeszcze niedawno wyrwałby mnie jakiś mężczyzna, a tu proszę - randka z technologią. Normalnie mogłabym się wahać, odmówić, ale jak telefon zaprasza to nie ma zmiłuj, zbyt dobry ma gust! Koledzy zapomnijcie o mnie - już na koncerty mam chłopaka. Żart, was nic nie zastąpi!
Ale do tematu...
Koncert Goldfrapp w małym, aczkolwiek wytwornym teatrze Beacon przy Broadwayu był bardziej mrocznym słuchowiskiem niż koncertem... Ale tak właśnie miało być - całość idealnie współgrała z miejscem. Scenografia ograniczająca się do tworzącego las tła wystarczyła by nadać mroczny klimat. Wokalistka w czerni zdawała się być zagubioną w owym lesie elficzką. I do tego towarzysząca zespołowi, w tle, armia owadów - orkiestra symfoniczna. Powściągliwie, wyraziście, mrocznie, bajecznie. 
Repertuar też. Piosenki z najnowszej płyty "Tales of Us" - spokojne, refleksyjne, melancholijne. Atmosfera pozwoliła mi się odprężyć po stresujących pierwszych dniach pobytu w nowym mieście. 
Na szczególną uwagę zasługuje świetna reżyseria światła. Przed cały występ oświetlone były chłodnym światłem jedynie kontury występujących... Mniej lub bardziej. Momenty orkiestry podkreślano ciepłymi promieniami sprawiającymi wrażenie zachodzącego słońca... 
Jak dla mnie - super elegancko, ale trochę nudnawo. Zabrakło mi tego "czegoś", co sprawia, że serce mocniej, hmmm zabija? ;) ale czego chcieć - był to pierwszy koncert promujący nową płytę!



Komentarze

Popularne posty